درحال بارگذاری...

نهال بادام دیمی

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

نهال بادام دیمی


نهال بادام دیمی

خصوصیات نهال بادام دیم به صورت کلی نهال‌های بادام دارای برگ‌های بزرگ، بلند و نوک‌تیز هستند که در آب و هوای خشک مقاومند. گل‌هایی که بر آن شکوفا می‌شوند معمولاً به رنگ صورتی و سفید هستند و میوه آن پوستی سبز و کرکی دارد. بادام در مناطق خشک بسیار مقاوم است. این رقم از خشکبار خواص بسیار زیادی نیز دارد و در مصارف خوراکی و تولید محصولات پوستی و زیبایی از آن استفاده می‌شود. نوع پوست چوبی این میوه بستگی به نوع بادام دارد.


مشخصات نهال بادام دیم

هرچه شرایط برای رشد یک نهال بادام مساعدتر باشد، باردهی و کیفیت محصول افزایش پیدا می‌کند. شرایط ایده‌آل برای نهال بادام دیمی به صورت زیر تعریف می‌شود:

خاک: خاک‌های مرطوب برای نهال بادام دیمی بسیار مناسب هستند. میزان شیب زمین در میزان رطوبت خاک نقش مهمی دارد؛ اما جالب است بدانید که بادام دیمی می‌تواند در شرایطی که خاک نامطلوب باشد هم پرورش یابد.

آب و هوا: گفته می‌شود که آب و هوای خشک برای بادام دیمی مناسب است.

فصل مناسب کاشت: زمان کاشت نهال بادام دیم اواسط پاییز است؛ اما در مناطقی که زمستان‌های سرد دارند و یخبندان می‌شود، بهتر است کاشت در اواخر زمستان انجام شود.

کوددهی: کودهایی مانند کود‌های دامی، سوپرجاذب، پرلیت، پوشال برنجی و ... برای نهال بسیار مناسب است و باعث نفوذ پذیری بیشتر خاک می‌شود.

آماده کردن بذر: بهتر است بذر‌ها حدود یک ماه در منطقه سرد قرار بگیرند؛ دمای ۲ تا ۷ درجه سانتیگراد برای این کار مناسب است. وقتی بذرها ترک خوردند یعنی آماده کاشت هستند؛ همچنین دقت داشته باشید که بذرها باید تازه باشند.

شکل میوه: میوه بهترین نهال بادام دیمی، پوست سبز و کرکی دارد.مغز آن‌ها بیشترین درصد از بادام را تشکیل می‌دهد. مغز آن دو لپه‌ای و سفید رنگ است و پوستی قهوه‌ای روی آن را می‌پوشاند.

مقاومت در برابر آفات:

در زمان کشت دیم، احتمال آفات و بیماری‌ بسیار بیشتر می‌شود؛ زیرا درختان در آن هنگام ضعیف هستند.

از جمله نکات رسیدگی به نهال در برابر آفات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱)  بهتر است هر چند وقت یکبار شاخه‌های خشک شده را هرس کنید.

۲) اگر آفت به محصول شما زده شد، برگ‌های آفت دیده را جدا کنید و بسوزانید.

۳) در مراحل اولیه کاشت نهال بادام دیمی، قطع سرشاخه‌ها روش بسیار موثری برای جلوگیری از آفت است

از آفت‌ها و بیماری‌های درخت بادام دیمی می‌توان به آفت‌هایی مانند زنبور مغزخوار بادام، کاپنودیس و بیماری لکه آجری بادام نام برد.

"پهپاد محلول‌پاش سیرنگ" مناسب برای سمپاشی باغ‌های بادام جهت دفع و جلوگیری از آفات .

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09925482920  تماس بگیرید


نسیم نصیری، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


بادام نهال دیم کشاورزی پهپاد سیرنگ میوه سمپاش

این مطالب را هم بخوانید!

ذرت

چگونه ذرت مرغوب داشته باشیم

ادامه مطلب »

نقش اپلیکیشن‌های موبایل در اطل...

آیا میدانید اپلیکیشن موبایل چه کمکی به کشاورز میکند؟ چطور نمایش پیش‌بینی‌های متناسب با شرایط هوا و خاک با اپلیکیشن انجام میگیرد؟ مطالعه موردی معرفی یک یا چند اپلیکیشن موبایل مورد استفاده در کشاورزی هوشمند بررسی نتایج و اثرات مثبت این اپلیکیشن‌ها بر کشاورزان

ادامه مطلب »

نظام تولیدغذا

تولید غذا یکی از مسائل حیاتی در جوامع جهان است و نظام‌های تولید غذا نقش بسزایی در تأمین امنیت غذایی، اقتصاد ملی، حفظ محیط‌زیست، و سلامت انسان‌ها دارند. در اینجا، به بررسی برخی از نظام‌های تولید غذا می‌پردازیم: 1. کشاورزی سنتی: - توضیحات: این نظام شامل کشاورزی‌هایی است که از فناوری‌های سنتی اس...

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116